Informasjon til beboerne om prosessen
videre i tvistesaken mot utbygger
Etter det ekstraordin¾re sameiem¿tet hvor styret fikk
fullmakt til Œ organisere utbedringen av de manglene som vi ble
tilkjent erstatning for i lagmannsretten, har styret arbeidet
med Œ velge rŒdgiver som skal bistŒ
oss i prosessen
videre.
RŒdgiveren ble valgt etter at styret hadde invitert
flere firmaer til Œ gi tilbud. Prosessen har tatt noe
tid da vi bl.a. har
sjekket flere referanser og hatt
flere avklaringsrunder f¿r vi har fŒtt
en avtale vi er trygge pŒ vil
gi oss et godt resultat.
Styret har valgt Ingeni¿rfirma Jarle E. R. Skadberg AS som sin rŒdgiver. Dette firmaet kjenner sameiet og
mangelproblematikken fra f¿r, og hadde
bl.a. utarbeidet
dokumentasjon fremlagt
under rettsbehandlingen.
Den videre
fremdrift vil i hovedsak bli
som f¿lger:
¥ Planlegging for organisering
av prosessen starter umiddelbart
¥ Kontroll av samtlige leiligheter vil skje fra
slutten av januar til midten
av mars
¥ Rapport med beskrivelser
av avdekkede mangler for hver enkelt leilighet vil foreligge innen
utgangen av mars
¥ Tilbudsforesp¿rsel til entrepren¿rer sendes ut i begynnelsen
av april
¥ Bestilling av utbedringsarbeidene overfor entrepren¿r gj¿res i begynnelsen av
mai
¥ Fremdrift for selve utbedringsarbeider mŒ vi komme tilbake
til senere. Vi legger opp til
at arbeidene skal v¾re sluttf¿rt f¿r vinteren 2017/18
Dersom vi skal holde denne
tidsplanen er vi avhengig av et velvillig samarbeid med dere i forhold
til adgang til leiligheter. Forut for de perioder hvor vi mŒ
ha adgang til leilighetene, vil vi komme med mer informasjon.
Arne Kjeldsen
leder sameiet Sandakerveien
74